Фото без опису

Звітність в електронному вигляді – переваги для платників податків

Актуальне інтерв’ю із заступником начальника

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Петром Якимчуком

Час іде, і прогрес не стоїть на місці. Якщо вчора нам доводилося вистоювати в чергах до податкової, щоб подати звітність, то сьогодні це робить за нас програмне забезпечення всього за 5 хвилин. Ще кілька років тому сама тільки ідея подання звітів в електронному вигляді була фантастикою і не викликала довіри, нині ж це доступно кожному.

Сьогодні у платника податків є вибір – подавати звіт в електронному вигляді в режимі онлайн, або за старим методом – старинці віднести його самостійно в контролюючий орган. Проте деякі платники податків позбавлені можливості звітувати наручно, як скажемо платники податку на додану вартість.

– Які переваги електронної звітності перед традиційним методом подання звітів?

– Насамперед це економія часу, вибір зручного моменту для подання звітності, наявність додаткових пріоритетів для усунення неточностей, наявність додаткових можливостей програми (підказок, нагадувань, консультацій, автозаповнення звітності), постійні оновлення, оперативний контроль стану та якості звітування, автоматичне формування електронного архіву.

– Що необхідно платнику для подання звітності в електронній формі?

– Все досить просто: необхідно отримати електронні сертифікати в будь-якому з Акредитованих Центрів сертифікації ключів. Нагадаю, що податковий орган надає дану послугу безкоштовно. Увійшовши на сайт АЦСК ІДД ДПС, платник податків отримає повну інформацію про те, що потрібно та як їх отримати.

Необхідно отримати сертифікати на підпис посадової особи, яка підписує, і якщо є печатка, то і сертифікат на друк.

Наприклад, якщо фізична особа-підприємець має печатку, йому необхідно отримати два сертифікати, а скажу із практики, що більшість підприємців не використовують її.

 Так, отримали електронний ключ, а що далі?

– Надалі треба вибрати програмне забезпечення, яке будемо використовувати для подання електронної звітності.

Так, знадобиться спеціальна програма, яка дозволить підписувати електронними сертифікатами звітність або іншу документацію і відправляти до контролюючих органів.

 Яку програму для подання звітності обрати?

 З даного питання можу зазначити, що є безліч платних. Проте Державна податкова служба надає безкоштовне програмне забезпечення:

- «Електронний кабінет»;

- «Єдине вікно подання електронної звітності».

– То що ж краще для платника?

– Я б зупинився на «Електронному кабінеті». Адже він удосконалюється, поновлюється новими можливостями дуже часто. Електронний кабінет – це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціального встановленого клієнтського додатка. Даний сервіс дає можливість не лише подати звітність та різноманітну документацію, а ще й сплатити податки.

 Електронним кабінетом можуть скористатися й громадяни? Дане питання цікаве й для мене.

– Так, для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет, який надає такі можливості:

- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступ до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання декларації про майновий стан і доходи;

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем.

Тож і вам також знадобиться електронний ключ!

– Давайте продовжимо: як почати працювати з електронною звітністю?

– Отже, платник податків визначився з програмою, придбав чи скористався від ДПС, отримав електронні сертифікати з акредитованих центрів сертифікації ключів.

Ще раз нагадаю, що ДПС такі ключі видає безкоштовно. Звернутися можна за адресою: 46003, м. Тернопіль, вул. Білецька,1 (ліва сторона адміністративного будинку) ЦОП Тернопільської ДПІ, каб. №122, тел. (0352) 23-53-61.

Тоді виникає закономірне запитання: що далі робити, як здавати звітність?

Для відправки першого електронного звіту до податкової необхідно виконати наступні кроки.

По-перше, укласти договір з податковою для визнання електронних документів. Такий договір готується в електронному форматі, підписується електронними ключами і прямує до податкової служби. Обов’язково необхідно дочекатися квитанцій про підписання договору.

По-друге, скласти необхідний звіт, накласти на нього необхідні електронні підписи і направити в податкову службу. Дочекатися квитанції про подання звітності.

Все, – звіт подано.

– Як здійснюється подання копій податкових декларацій в електронному вигляді до контролюючого органу?

– Якщо відповідно до норм Податкового кодексу України платник податків повинен подати копію податкової декларації, подання таких документів в електронному вигляді здійснюється програмним забезпеченням, яке використовує платник. Копія податкової декларації в електронному вигляді формується згідно з вимогами п. 4 Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання. Також у податковій декларації, яка надсилається як копія, має бути заповнена позначка про подання копії, якщо форма податкової декларації передбачає можливість зазначення такої позначки.

До формування та надсилання копії податкової декларації необхідно здійснити направлення до контролюючого органу оригіналу податкової декларації.

Як обчислюють рентну плату за воду

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що порядок нарахування податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води визначений п. 255.11 ст. 255 Податкового кодексу України.

Водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне використання води та за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року, а за спеціальне використання води для потреб водного транспорту - починаючи з першого півріччя поточного року, у якому було здійснено таке використання.

Обсяг фактично використаної води обчислюється водокористувачами самостійно на підставі даних первинного обліку згідно з показаннями вимірювальних приладів.

За відсутності вимірювальних приладів обсяг фактично використаної води визначається водокористувачем за технологічними даними (тривалість роботи агрегатів, обсяг виробленої продукції чи наданих послуг, витрати електроенергії, пропускна спроможність водопровідних труб за одиницю часу тощо). У разі відсутності вимірювальних приладів, якщо можливість їх встановлення існує, рентна плата сплачується у двократному розмірі.

Обсяг фактично використаної води на державних системах у зрошувальному землеробстві визначають органи водного господарства.

У разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.

 

 Українська армія отримала понад 111,7 млн грн військового збору від платників Тернопільщини

 

У січні-квітні цього року з доходів мешканців краю перераховано до державного бюджету 111 млн 767,3 тис. грн військового збору. За словами начальника податкової служби області Михайла Яцини, цей показник перевищив минулорічний на 1 млн 349 тис. гривень.

«Оскільки військовий збір сплачується з легальних доходів громадян, то визначним фактором збільшення загальної суми надходжень є не тільки ріст мінімальної заробітної плати, а й легалізації заробітних плат найманих працівників та бізнесу і, відповідно, розширення кола платників цього збору», – зазначив Михайло Яцина.

Нагадуємо, що військовий збір запроваджено з серпня 2014 року. Його ставка складає 1,5% від об’єкта оподаткування. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, які нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків. 

 

 

Можна письмово запитати про борги у податковій

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області вкотре нагадує, що фізична особа – громадянин, яка не є суб’єктом господарювання, може отримати інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу, скориставшись Електронним кабінетом, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника).

При цьому, червоним кольором позначено суми заборгованості перед бюджетом.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

Крім цього, у разі виникнення у платника податків податкового боргу, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Слід зазначити, що фізичні особи – громадяни мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу:

- за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки даних щодо нарахованої суми транспортного податку;

- за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо нарахованої суми плати за землю.

 

Як внести зміни у дані про ПРРО

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547» (далі – Порядок), заява про внесення змін у дані про ПРРО подається при зміні даних, що вказуються у заяві про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. №1-ПРРО (далі – Заява за ф. №1-ПРРО) (ідентифікатор форми J/F1316602) (додаток 1 до Порядку), що не потребують перереєстрації (зміни назви ПРРО тощо).

Для внесення змін у дані про ПРРО (крім перереєстрації) подається Заява за ф. №1-ПРРО з позначкою у рядку 1 розд. 1 «Дія» «Зміни (крім перереєстрації)».

Пунктом 10 розд. II Порядку №317 передбачено, що внесення змін у дані про ПРРО здійснюється у порядку та строки, встановлені для реєстрації.

Заява за ф. №1-ПРРО з позначкою «Зміни (крім перереєстрації)» подається суб’єктом господарювання за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на такому ПРРО згідно з розд. V Порядку.

Про законодавчі новації можна дізнаватися із соціальних мереж

Шановні платники податків!

Запрошуємо відвідати та підписатись на сторінки у мережі Facebook:

https://www.facebook.com/TaxUkraine - ДПС України;

https://www.facebook.com/tax.ternopil - ДПС у Тернопільській області;

- на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.