Що таке трудова книжка (електронна)
Що таке трудова книжка (електронна)
Наказ N 58 від 29.07.93 р. Міністерства праці України, Міністерства юстиції України і Міністерства соціального захисту населення України “Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників”.
Трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації усіх форм власності або у фізичної особи понад п’ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню.
Заповнення трудової книжки вперше проводиться власником або уповноваженим ним органом не пізніше тижневого строку з дня прийняття працівника на роботу або прийняття студента вищого, учня професійно-технічного навчального закладу, що здобули професію (кваліфікацію) за освітньо-кваліфікаційним рівнем “кваліфікований робітник”, “молодший спеціаліст”, “бакалавр”, “спеціаліст” та продовжують навчатися на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні, на стажування.
До трудової книжки вносяться:
- відомості про працівника: прізвище, ім’я та по батькові, дата народження;
- відомості про роботу, переведення на іншу постійну роботу, звільнення;
- відомості про нагородження і заохочення: про нагородження державними нагородами України та відзнаками України, заохочення за успіх у роботі та інші заохочення відповідно до чинного законодавства України;
- відомості про відкриття, на які видані дипломи, про використані винаходи і раціоналізаторські пропозиції та про виплачені у зв’язку з цим винагороди.
Стягнення до трудової книжки не заносяться.
Електронна трудова книжка — це цифровий аналог паперової. Вона офіційно діє з 10 червня 2021 року.
Які дані можна внести в електронну трудову книжку
Зацифрувати можна будь-які документи, що підтверджують ваш страховий стаж. Насамперед для цього необхідно мати скановані кольорові копії всіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та інших документів, що підтверджують стаж.
Окрім трудової книжки, це також можуть бути:
- документи про здобуття освіти;
- свідоцтво про народження дитини (для жінок);
- військовий квиток.
У разі втрати трудової: довідки, виписки з наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Дані може вносити працівник або роботодавець.
Відскановану трудову книжку або інші документи, що посвідчують страховий стаж, можна подати через персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду. Це може зробити працівник або роботодавець. Щоб додати документи, перейдіть у розділ «Комунікації з ПФУ» і оберіть пункт «Відомості про трудові відносини».
Як перевірити, чи трудова книжка вже оцифрована
Електронні трудові книжки доступні в кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ).
Щоб зайти до кабінету, необхідно авторизуватися одним із таких способів:
- за кваліфікованим електронним підписом (КЕП), який можна отримати в Державній податковій службі, акредитованому центрі сертифікації ключів, а також у деяких банках: ПриватБанк, Укрсиббанк, ПУМБ, Альфа-Банк, Креді Агріколь Банк тощо. Докладніше про те, як оформити електронний підпис, читайте на порталі Міністерства цифрової трансформації;
- за логіном і паролем – для цього необхідно зареєструватися на порталі за допомогою коду, отриманого в територіальних органах ПФУ за наявності паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) та відповідної заяви;
- через сервіс ID.GOV.UA, який передбачає ідентифікацію за Mobile ID або Bank ID;
- за допомогою Дія.Підпис.