Як українцям отримати безоплатну правничу допомогу з-за кордону: приклад звернення до контактного центру системи через Telegram
Як українцям отримати безоплатну правничу допомогу з-за кордону: приклад звернення до контактного центру системи через Telegram
Багато українців були вимушені покинути свої домівки та виїхати за кордон. Для правової підтримки таких громадян система безоплатної правничої допомоги запровадила додаткові способи звернення. Один з них – це можливість зателефонувати до контактного центру системи за допомогою мобільного застосунку Telegram: https://t.me/+380677213103.
З початку року такою можливістю скористалися вже понад 300 осіб. Найчастіше юристів запитують про умови перетину кордону, в тому числі повернення на батьківщину, відновлення втрачених документів, а також отримання допомоги за кордоном.
Консультуючи клієнтів, юристи надають покроковий алгоритм дій, як можна розв’язати правову проблему перебуваючи за кордоном. Один з прикладів історія Олени, українки, що наразі проживає у Варшаві. Наприкінці травня вона народила сина і відповідно мала питання щодо оформлення документів дитини. Крім цього, жінку турбувало питання отримання допомоги при народженні дитини. Зокрема чи можна її отримати з-за кордону, адже маючи двох дітей, один з яких немовля, приїзд на прифронтову Миколаївщину, звідки родом Олена, був неможливий.
«Я читала багато інформації в інтернеті, але так і не змогла самостійно розібратися, що мені треба зробити. Тоді знайома мені порадила зателефонувати до юристів системи БПД через Telegram. Там мені пояснили, що я можу подати документи на призначення допомоги дистанційно і детально розповіли, що конкретно мені треба для цього зробити», – розповідає Олена.
Як отримати безоплатну правничу допомогу
Якщо ви потребуєте правничої допомоги — звертайтеся до юристів системи БПД. Ви можете це зробити офлайн або скориставшись дистанційними сервісами системи.
Допомога офлайн
Завітайте до найближчого бюро правової допомоги. На мапі за посиланням https://bit.ly/bpd_buro можна перевірити розташування, номери телефонів та режим роботи.
Зверніться до юристів під час роботи консультаційного пункту доступу до безоплатної правової допомоги. Про дату, час та місце роботи консультаційних пунктів можна дізнатися з відповідних графіків за посиланням https://bit.ly/42fQ3lW
Допомога онлайн
Якщо з різних причин ви зараз не можете безпосередньо звернутися до бюро правової допомоги, ви можете скористатися іншими сервісами системи БПД:
- Зателефонувати до контактного центру системи БПД за номером 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні).
- Номер для дзвінків з-за кордону: +38 (044) 363 10 41 (вартість дзвінка з-за кордону за тарифами вашого оператора зв’язку).
- Зателефонувати з Telegram: https://t.me/+380677213103
(юристи працюють на лінії з понеділка по п’ятницю з 08:00 до 18:00 за Київським часом)
- Щоб отримати правову консультацію письмово, напишіть у Telegram-бот: https://t.me/LegalAidUkraineBot (юристи відповідають у робочі дні).
- Правові консультації можна переглянути на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid.
Тут зібрані усі сервіси доступу системи безоплатної правової допомоги: https://linktr.ee/legalaid.gov.ua
Звернення про надання безоплатної вторинної правничої допомоги
Якщо під час консультації з юристами системи БПД, ви зʼясували, що потребуєте безоплатної вторинної правничої допомоги (БВПД), тобто представництва інтересів у суді чи в інших державних органах, допомоги в підготовці документів до суду, — подайте відповідне звернення та документи, які підтверджують право на БВПД, одним із визначених законодавством способів:
- особисто або через законного представника безпосередньо до місцевого центру з надання безоплатної вторинної правничої допомоги;
- поштою до центру з надання безоплатної вторинної правничої допомоги;
- електронною поштою на офіційну електронну адресу центру з надання безоплатної вторинної правничої допомоги. У такому зверненні необхідно зазначити прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, електронну адресу для зворотного зв’язку, суть правового питання та категорію суб’єкта права на безоплатну допомогу. Звернення повинно бути підписане кваліфікованим електронним підписом. Детальний механізм подання електронного звернення про надання безоплатної вторинної правничої допомоги наразі напрацьовується.