Фото без опису

Е-лікарняний або ж офіційно “електронний листок непрацездатності” – це документ, який прийшов на заміну паперовому лікарняному. З 1 вересня цього року листки непрацездатності реєструватимуть лише в електронному вигляді, а тому варто знати, як саме відбувається оформлення цього документа.

Перший крок у формуванні лікарняного залишається незмінним: працівник звертається до лікаря (Закладу охорони здоров’я). А далі розпочинається робота лікаря: він відкриває лікарняний лист в електронній системі і підписує його своїм електронним підписом. Лікар обов’язково вносить до системи найменування роботодавця, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в Єдиному державному реєстрі, а тому працівник повинен знати податковий номер підприємства, на якому працює.

Після цього на підставі лікарського висновку в Реєстрі (який веде Пенсійний фонд України) формується запис з унікальним номером – єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. І саме тепер можна вважати, що електронний листок непрацездатності створено – лікарняний вже є підставою для нарахування виплат. Працівник повинен повідомити свого роботодавця про те, що захворів і звернувся до лікарні за оформленням е-лікарняного.

Роботодавець може переглянути інформацію з електронного листка непрацездатності свого працівника на вебпорталі http://portal.pfu.gov.ua. Йому потрібно зайти в електронний кабінет страхувальника в розділ «Електронний реєстр листків непрацездатності». По податковому номеру фізичної особи працівника буде доступна необхідна інформація. Така інформація доступна роботодавцю лише про тих працівників, які працюють у нього за основним місцем роботи. Варто наголосити, що роботодавець не матиме доступу до даних з вказаним діагнозом працівника!

Після отримання інформації роботодавець одразу може сформувати заяву-розрахунок для фінансування коштів від Фонду соціального страхування. І знову ж таки: інформація одразу стає доступна Фонду соціального страхування.

Сам працівник також має доступ до е-лікарняного і може ознайомитися з інформацією в ньому на порталі електронних послуг через свій особистий електронний кабінет у пункті меню “Мої листки непрацездатності”. Там будуть вказані номер листка, дата його відкритя, закриття та причина непрацездатності.

Таким чином увесь обіг інформацією здійснюється віртуально й дуже швидкою між Закладом охорони здоров’я, Національною службою охорони здоров’я України та Пенсійним фондом України. А Фонд соціального страхування, Держпраці, роботодавець та працівник можуть одразу ознайомитися із внесеними даними.

В електронний лікарняний вносять таку інформацію:       

  • номер запису в Реєстрі;
  • посилання на запис про пацієнта у відповідному реєстрі системи охорони здоров’я;
  • посилання на запис про лікаря, який оформив медичний висновок у Реєстрі медичних працівників;
  • посилання на запис про суб’єкта господарювання в Реєстрі суб’єктів господарювання у галузі охорони здоров’я;
  • дата і час формування медичного висновку;
  • суть медичного висновку лікуючого лікаря;
  • період дії медичного висновку.

На відміну від паперового попередника, електронний лікарняний має значні переваги. Перш за все – стає набагато швидшим і простішим процес оформлення лікарняного, скорочується час від оформлення листка непрацездатності до нарахування коштів, і головне: виключається можливість зловживань під час обігу листків непрацездатності.

Трансформація паперових лікарняних в електронні – це зручно для всіх учасників процесу.

Пропонуємо до перегляду також відео Академії Національної Служби охорони здоров’я України: https://youtu.be/6TpLSMH0tJg

Безоплатну правову допомогу Ви можете одержати за адресами:

•        Тернопільський місцевий центр з надання БВПД

вул. Шпитальна, 7, м. Тернопіль, контактні телефони: (0352) 52-15-20, +380(68) 355-13-63

•        Бережанське бюро правової допомоги

вул. Банкова, 6, м. Бережани, контактний телефон: (03548) 2-39-99

•        Козівське бюро правової допомоги

вул. Дорошенка, 3, смт. Козова, контактний телефон: (03547) 2-22-24

•        Підволочиське бюро правової допомоги

вул. Д. Галицького, 80, смт Підволочиськ, контактний телефон: (03543) 2-10-19

•        Підгаєцьке бюро правової допомоги

вул. Шевченка 2а, м. Підгайці, контактний телефон: (03542) 2-14-62

•        Теребовлянське бюро правової допомоги

вул. Князя Василька 104-а, м. Теребовля, контактний телефон: (03551) 2-10-02

Відвідування центру та бюро — тільки у захисних масках!

Також отримати правову допомогу можна:

•        зателефонувавши до контакт-центру системи БПД 0 800 213 103.

•        у мобільному застосунку «Безоплатна правова допомога https://bit.ly/3hwwgqR

•        через телеграм-бот системи БПД https://t.me/LegalAidUkraineBot